Λάθη Κατά τη Στοματική Υγιεινή

Συχνά παρατηρείται, πως παρότι υπάρχει διάθεση για φροντίδα της υγιεινής του στόματος, γίνονται λάθη σε κάποιες συνήθειες και τεχνικές. Παρακάτω θα συζητηθούν τα δέκα συνηθέστερα λάθη, ώστε η προσπάθεια που κάνετε να έχει τα μέγιστα αποτελέσματα.

  1. Βασίζετε την φροντίδα στα προϊόντα (μάρκα οδοντόβουρτσας και οδοντόκρεμας, στοματικό διάλυμα).

Η τεχνική με την οποία βουρτσίζετε έχει περισσότερη σημασία από τα προϊόντα τα οποία χρησιμοποιείτε. Η μικροβιακή πλάκα απομακρύνεται μηχανικά όταν οι θύσανοι της οδοντόβουρτσας έρχονται σε επαφή με το δόντι και όχι επειδή τα διάφορα προϊόντα έχουν κάποια ουσία, η οποία χημικά μας απαλλάσσει από τα υπολείμματα τροφών και μικροβίων. Το βούρτσισμα δεν μπορεί να αντικατασταθεί από κανένα προϊόν.

  1. Επιλέγετε λάθος οδοντόβουρτσα σε σχέση με τις ανάγκες σας.

Μέσα από την πληθώρα των προϊόντων που είναι διαθέσιμα προς πώληση, φροντίστε να επιλέξετε το κατάλληλο μέγεθος κεφαλής σε σχέση με το μέγεθος του στόματος και των δοντιών σας. Επιλογές υπάρχουν και ως προς την σκληρότητα της οδοντόβουρτσας. Προτιμήστε μια μαλακή οδοντόβουρτσα.

  1. Χρησιμοποιείτε την οδοντόβουρτσά σας για πολύ καιρό.

Τα φθαρμένα άκρα των θυσάνων της οδοντόβουρτσας δεν είναι τόσο αποδοτικά στο καθάρισμα. Μελέτες δείχνουν ότι χρειάζεται να αλλαγή περίπου κάθε 3 μήνες.

  1. Δεν χρησιμοποιείτε συστήματα μεσοδόντιου καθαρισμού.

Χρησιμοποιείστε οδοντικό νήμα ή/και μεσοδόντια βουρτσάκια, γιατί οι τρίχες της οδοντόβουρτσας δεν μπορούν να καθαρίσουν ανάμεσα από τα δόντια.

  1. Μικρή διάρκεια βουρτσίσματος.

Έρευνες δείχνουν ότι κατά μέσο όρο βουρτσίζουμε 45 δευτερόλεπτα. Η συνιστώμενη διάρκεια είναι 2 λεπτά, και αυτό γιατί έτσι δίνουμε χρόνο στο φθόριο που περιέχεται στις οδοντόκρεμες να αποκαταστήσουν αρχόμενες τερηδονικές βλάβες.

  1. Βουρτσίζετε αμέσως μετά την κατανάλωση τροφών.

Μετά τα γεύματα το pH του στόματος γίνεται όξινο για 30 λεπτά. Τα οξέα που παράγονται “αδυνατίζουν” την αδαμαντίνη, και έτσι γίνεται πιο επιρρεπής σε βλάβες από τη μηχανική αποτριβή που μπορεί να προκαλέσει το βούρτσισμα.

  1. Βουρτσίζετε πολλές φορές την ημέρα.

Δεν χρειάζεται μετά από το καθετί που τρώτε να βουρτσίζετε τα δόντια σας. Για να δημιουργηθεί παθογόνα μικροβιακή πλάκα απαιτείται ένα 24ωρο. Βούρτσισμα δύο φορές την ημέρα είναι υπέρ αρκετό.

  1. Παραλείπετε το βραδινό βούρτσισμα.

Κατά τη διάρκεια της νύχτας έχουμε μειωμένη ροή σάλιου. Το σάλιο είναι η άμυνα του οργανισμού μας. Έτσι καταλήγουμε να έχουμε μειωμένη άμυνα σε συνδυασμό με τις πολλές ώρες παραμονής της οδοντικής πλάκας στις επιφάνειες των δοντιών.

  1. Βάζετε καπάκι στην οδοντόβουρτσά σας.

Το αποτέλεσμα είναι η οδοντόβουρτσα να μην στεγνώνει, ευνοώντας την ανάπτυξη μικροοργανισμών.

  1. Δεν πίνετε αρκετό νερό!

Το νερό ξεπλένει τα υπολείμματα των τροφών μειώνοντας τις εναποθέσεις πάνω στα δόντια. Επιπρόσθετα διεγείρει την παραγωγή σάλιου το οποίο προστατεύει τα ούλα και τα δόντια σας!

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest